Friday 29 June 2012

JANGAN MARAH AYAH


IBU JANGAN MARAH AYAH…
AYAHKU….   Seorang yang sederhana dengan perwatakan yang  ceria, suka bergurau, mudah   tersenyum dan gelak ketawa.  Ayahku , biar pun tidak kacak, pada usia awal 40-an ayah kelihatan agak menarik dengan kulit hitam manisnya serta berkumis. Ayahku memang disukai ramai sebab itulah warung  ayah yang dibuka ditengah-tengah  pekan sejak dua tahun lalu tidak pernah sepi dikunjungi pelanggan. Ayah sangat ramah menegur pelanggannya, menanyakan khabar dan berjenaka dengan mereka.
Ayahku sangat sayangkan aku. Dia membahasakan diriku kakak sahaja memandangkan statusku sebagai anak sulung. Dan aku sangat sayangkan ayah.  Miski ayah mempunyai seorang pembantu di warungnya, aku tetap  juga membantu ayah berniaga pada waktu petang dan pada hari-hari cuti sekolah. . Aku mempunyai seorang adik lelaki yang beza umur denganku hanya   dua tahun sahaja.  Ibu sedang hamil anak ketiga setelah lebih lima belas tahun tidak menimang cahaya mata.  Ayah kelihatan  sangat gembira dengan kehamilan itu dan tidak sabar menunggu adik ku lahir.
Aku memang sangat rapat dengan ayah. Kemana sahaja ayah pergi, pasti membawaku besama. Kini aku sudah tamat tingkatan lima. Aku sudah sepenuh masa membantu ayah di warungnya. Ibu jarang datang menjenguk  warung, apatah lagi sejak adik lelaki ku lahir. Ibu langsung tidak ke warung lagi.  Kalau dulu ayah ke bandar membeli barang bersendirian, kini aku  kerap bersama menemaninya. Raut wajah ayah yang awet muda menyebabkan ramai menegur kami sebagai sepasang suami isteri. Ayah kelihatan sangat gembira dan berbangga dengan ku. Aku juga tidak ambil kisah hal itu kerana aku memang sayangkan ayahku. Kami ke mana-mana sering bersama dan ayah sering memeluk pinggangku bila berjalan beriringan.  Bersama ayah , aku terasa sangat bahagia.
Aku bukanlah seorang gadis yang sosial. Di sekolah aku tidak mempunyai ramai kawan. Aku  juga  jarang keluar bersama mereka. Aku lebih senang kemana-mana bersama ayah. Ayah pula  kerap membawa kami  sekeluarga berkelah ke pantai atau pun mandi manda air terjun. Jika ke pesta pada waktu malam,  aku hanya bersama ayah sahaja. Ibu menjaga adik di rumah.  Aku memang anak manja ayah, maklum lah aku anak sulungnya, perempuan pula. Jika menonton di rumah, aku kerap selalunya disebelah ayah, membelai, meggosok-gosok manja dagu ayah. Ayah membiarkan sahaja bila aku memeluk dan mencium pipinya. Ibu juga sangat baik. Dia tidak  pernah memarahiku. Apa-apa sahaja kemahuanku ibu akan turuti.
Pada suatu hari ayah telah membeli sebuah VCD dan kami berdua telah menontonnya pada sebelah malam.   Pada malam itu , adik lelaki ku tiada di rumah kerana belajar bersama bersama kawan-kawannya  di rumah  kawannya.  Ibuku pula  sudah lama tidur bersama adik.  Seperti biasa apabila menonton,  lampu diruang tamu akan dipadamkan. Adegan-adegan filem itu sangat romantik dan mengandungi adengan-adengan  panas membuatkan bulu romaku berdiri. Seperti biasa aku duduk disebelah ayah di atas sofa. Tetapi malam ini aku terasa sesuatu yang aneh di dalam diriku. Aku berasa sangat indah bila ayah  mula mengusah-usap bahuku, meramas-ramas tanganku sambil menyaksikan adengan tersebut. Aku  membalas perbuatan ayah dengan  merapatkan lagi diriku pada dada ayah yang sasa dan mencium pipinya. Seketika aku memeluk ayah penuh berahi, ayah mula mengucup bibirku hangat. Aku membalas perbuatan ayah dan membiarkan tangan ayah meramas-ramas lembut buah dadaku.
Aku menggeliat, nafasku agak laju apabila ayah menyentuh bahagian-bahagian tertentu tubuhku. Dan aku membiarkan sahaja.  Ayah meneruskan gerakan tangannya ke bahagian bawah badanku, menyentuh alat sulitku. Ku biarkan tangan ayah melurutkan panties ku dan nafasku menjadi sangat kencang sekali. Aku menggeliat lagi  apabila tangan ayah menyentuh sesuatu di bahagian alat sulitku. Segala sendi ku terasa tidak dapat bergerak lagi. Aku rebahkan diriku di atas sofa menanti tidak sabar tindakan ayah seterusnya. Aku mahu ayah selesaikan semuanya dengan segera. Ayahku seperti memahami kehendakku.
Dia yang sememangnya tidak berbaju dan hanya berpalekat sahaja ku dakap erat. Ku kucup  bibir ayah yang berkumis, ku cium seluruh dada ayah, menghisap putingnya yang kecil dan tiba-tiba  tanganku menjadi sangat liar. Ayah menahan geloranya dan bertindak sangat bijak. Dengan gagahnya dicempungnya badanku yag kecil dan  mendukung langsung  ke bilik tidurku.
Ternyata sangat sukar bagi ayahku menembusi daraku. Tetapi pengalamannya bersama ibu mungkin dan kebersediaanku menyebabkan ayah berjaya juga dalam tempoh tidak terlalu lama.  Setelah selesai ayah terlena seketika disebelahku dan hanya menjelang pagi barulah ayah masuk ke bilik ibu. Ayahku ternyata sangat hebat. Aku sangat puas dan pagi itu aku terasa sangat indah. Ayah  juga sangat ceria dan tersenyum memandangku. Aku terasa ingin menerkam dan mengucup bibirnya seperti berlaku tadi malam.
Dan malam-malam  selepas itu ayah sering bersama dibilikku, sedang ibu tidak pernah mengetahuinya. aku pula sering resah andai  malam-malam ayah terlalu lama bersama ibu. Sehinggalah pada suatu hari aku terperasaan sudah empat bulan periodku tidak datang. Aku langsung tidak memberitahu ayah hal itu sehingga suatu malam ayah menyedari perutku ada sesuatu.  Waktu itu benih ayah sudah pun hampir matang dan ibuku tidak pernah mnyedarinya.  Ayah mencium ku  dengan penuh kasih sayang. Dan aku tidak pernah pula memberitahu ibu. Ku biarkan  sahaja sehinggalah suatu  hari benih  ayah ku menjenguk dunia. Ibu meraung terkejut dan bertanyakan angkara siapa. Aku mendiamkan diri seribu bahasa. Andai kau tahu ibu ……………….. tolonglah jangan marah ayah !




No comments:

Post a Comment