Saturday 12 May 2012

TAHUKAH ANDA

Maksud bacaan doa ketika duduk antara dua sujud
Dalam tidak sedar setiap hari kita berdoa dan memohon didalam solat kita tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami… sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini..
Marilah kita mula menghayati doa ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat.
1) Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
2) Warhamni (sayangi aku)
3) Wajburnii (tutuplah aib-aibku)
4) Warfa’nii (angkatlah darjatku)
5) Warzuqnii (berilah aku rezeki)
6) Wahdinii (berilah aku petunjuk)
7) Wa’Aafinii (sihatkan aku)
8. Wa’fuannii (maafkan aku)
Betapa besarnya nilai sebuah doa ini.. Jadi sekarang setelah kita  tahu maksudnya bacaan tersebut,  maka marilah kita sama-sama membacanya dengan  sepenuh penghayatan dan pengharapan pada setiap kali kita bersolat.

No comments:

Post a Comment